sterrenkinderen.reismee.nl

Dag 8 Mountainbiking

Soms heb je van die dingen waar je van te voren niet over na hebt gedacht of waarvan je niet weet wat je kan verwachten. Vandaag sloeg op beiden. Ik zou gaan mountainbiken naar Muray. Nou leuk dacht ik. Doen. Beetje fietsen kan ik wel. Op een mountainbike moet ook lukken.

Het was freaking awesome!! Ik kan niet anders zeggen. Het was ZO vet! Maar als ik van te voren had geweten dat het zo zwaar en zo gevaarlijk zou zijn had ik het waaschijnlijk niet gedaan.

Eerst 3 uur mountainbiken naar de ruines van Muray. Prachtig, super mooie vergezichten. Maar die hoogte nekt je. We waren met zijn 4n waarvan 1 de professionele mountainbiker. We moesten regelmatig stoppen als we omhoog gingen. Qua kracht ging het wel, maar je hebt gewoon te weinig zuurstof. Maar de gids was super aardig, de bikes ook goed met vering en versnellingen en de inkatoiletten lekker ruim (de vrije natuur, hahaha)

Na de ruines nog 1 uur naar de stad waar ik mijn eerste Peruaanse maaltijd at, bistek, iets met rundvlees, lekker en toen nog 1 uur biken naar de zoutvlaktes in Maras (vet!!). Toen nog een 1 uur biken naar Urubamba en toen 1 1/2 uur met de bus terug en daarna nog 15 minuten biken door het centrum van Cusco. Ik heb dus een spierpijn in mijn schouders en handen dat wil je niet weten.

Want niet alleen van het veel omhoog, maar ook natuurlijk veel naar beneden. Soms echt hele ruige terreinen naast ravijnen. Ik heb heel precies alle instructies opgevolgd en als je mij had verteld dat ik dit allemaal zou doen, staand op de pedalen (dat is beter als je naar beneden gaat voor je balans) de steile hellingen af dan had ik het nooit geloofd. Maar het was ZO mooi. Echt een prachtig stuk Zuid Peru gezien. Bergen, dalen, beekjes, mooie uitzichten, echt heel vet.

Een keer ben ik gevallen. Deels mijn eigen schuld, omdat ik door een kei mijn evenwicht verlor, niet in het ravijn wilde eindigen en dus mijn gewicht de andere kant op gooide.

Enkel verstuikt. Of pees verrekt, zoiets. Als ik mijn voet een beetje naar buiten buig is erg pijnlijk. Ach ik kan iig gewoon lopen zonder pijn dus valt mee ;)

Ik ging om 5.00u de deur uit en kwam om 19.30u thuis. Kapot was ik.

Ik probeer het filmpje wat ik heb gemaakt op de zoutvlaktes via mijn telefoon wat ik op FB heb gezet te uploaden hier, maar lukt niet. Misschien de site

https://www.facebook.com/LadyLotus556/videos/vb.100002118843735/1062522567161695/?type=3&theater

Chao!

Reacties

Reacties

Mandy

Jeetje wat stoer zeg. Respect!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!