sterrenkinderen.reismee.nl

Dag 14 laatste dag werk en school.

Vandaag was mijn laatste dag Spaanse les. Helaas. Ik vond het erg leuk en Jimmy is een goede docent. Omdat het de laatste dag was zijn we gaan wandelen door de stad. Dat had als bedoeling dat ik op stemgeluid, zonder het woord te zien, en in een andere omgeving met afleiding ook de juiste antwoorden moest kunnen geven. Dat ging aardig, maar is een stuk moeilijker. We hadden al veel gepraat en geoefend, maar lopend door de stad alle vervoegingen benoemen...viel niet mee.

Ook was vandaag mijn laatste middag werk. Er was een nieuw meisje uit Duitsland, wat vorig jaar ook al was geweest. Ze had een enorme taart meegenomen dus dat hoefde ik weer niet te doen haha. Dikke knuffels en zwaaien, zwaaien toen ik weg ging. Sweet.

Daarna ben ik in de stad wat gaan eten en DE poncho, shawlachtig vest gescoord. Ze hebben tig soorten, maar elke keer was of het patroon of de kleurencombi niet naar mijn zin.

Wat staat er morgen op het programma. Eerst moet ik naar de wasserette. Dan moet ik naar een busstation aan de rand van de stad om een retour kaartje slaapbus te kopen naar de jungle. Ik weet welke tijden ik wil en semi cama (half bed), maar nu nog kijken of die senor dat ook allemaal gaat snappen...

Als dat allebei gelukt is wil ik naar Oasis Spa. Dat is een sauna met massagemogelijkheden. In San Sebastian een wijk ergens in Cusco. Op aanraden van Koen moet ik daar voor ca. 15 euro sauna en massage krijgen. Mijn rug is daar ZO aan toe. Al die houten 90 graden stoeltjes hier, oef....

Morgenavond wil ik als ik puf heb naar de Plaza gaan. Daar zijn ze een podium a la Dance Valley aan het opbouwen incl. alle security en tal van dixies. Een zeer beroemde Peruaan geeft morgen een concert. Gian Marco. Wie kent hem niet. Ben wel benieuwd. Zal wel lopen worden, want nu zijn er vanwege hoogseizoen al moeilijk taxi s te krijgen, dat is morgen natuurlijk helemaal drama.

Zondag heb ik de Quadtour en maandagochtend vertrek ik naar Machu Pichu waar ik dinsdagavond laat van terug kom. Woensdag vrij en s avonds met de nachtbus naar de jungle, 1 nacht in de lodge en vrijdagnacht terug. Zaterdagochtend vroeg kom ik aan in Cusco. Dan douchen, inpakkken en dan vlieg ik naar Lima. Zaterdagmiddag en avond in Lima en zondagochtend begint mijn terugreis naar Amsterdam, waar ik maandag 15/8 om 14.55u hoop aan te komen. Maar dat is nog ZO ver weg! Eerst nog een leuke, volle week te gaan. Joehoe!

Ik heb wat foto s van het appartement geupload. Het is ruim, maar vies. Ik had ook een foto van mijn kamer, maar kan die niet meer vinden. Hij is iig heel, heel klein, 2x2m. Past net een bed in. Maar ik ben er aan gewend. Ik ben weinig thuis en het bed is warm en matras is goed.

Vanmiddag kwam ik langs een net hotel met een kar met taartjes. Netjes gekoeld in de scaduw. Ik besloot mijzelf te trakteren op een goede kop koffie en een stukje cheesecake. Super lekker voor samen nog geen 3 euro. Daar worden we blij van.

Voor nu...chao mis amigo s (zit er in het meervoud een man bij dan is het meervoud mannelijk)!

Reacties

Reacties

Die papa

Dank je wel weer voor weer zo'n heerlijk dagverslag. We lezen het direct als het binnen is. Geniet van je trips. Dikke kus die papa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!