sterrenkinderen.reismee.nl

Dag 15 - 16

Zaterdag. Mijn eerste dag vrij zonder afspraken. Ik stond vroeg op, die hond wordt ca. 7.00u opgesloten en begint dan non stop te blaffen en ging eerst naar de wasserette. In het Spaans in het schriftje geschreven dat ik het pas woensdag kan komen ophalen, want ze zijn vandaag dicht. Toen door met de taxi naar een groot busstation aan de rand van de stad. Voor soort interliners zeg maar. Allerlei grote tourbussen naar allerlei steden in Peru. Wat een chaos was het daar! Ik had opgeschreven dat ik de superciva moest hebben. Dat zou een soort half bed zijn (semi cama). Maar na flink wat uitleg van een mevrouw begreep ik dat CIVA de naam van de operator was en dat ik dus die balie moest zoeken. Daar bleek dat als ik niet zo super alert was geweest die man voor wo 9/8 had ingeboekt. Nee zei ik 4x het is woensdag miercoles diez de Agusto. Nadat hij zijn telefoon had gecheckt boekte hij het juiste ticket. Maar wat blijkt je kan 180, 160 en 140 graden boeken. Heen ga ik semi cama dus 160 (superciva) en terug econociva (140 graden, want 160 was niet op de door mij gewenste tijd beschikbaar. Kortom...na wat intensieve Spaanse communicatie heb ik nu voor 27 euro 2 nachtbusritten gekocht naar Puerto Maldonado (jungle).

Toen door na de Spa. Duurde even voordat ik een taxi had die het wist en eenmaal daar aangekomen bleek dat de masseur nog even ingebeld moest worden. Na een uur zou hij komen. Als bij ons een Spa 5* is dan is de Spa hier 1*. Een sauna vies en met gebladerd hout. Een kachel met wat tralies er omheen. Zwembaden waren leeg, koud of vies en de douches soms warm. Turks stoombad was beter. Alleen maar tegels en wat takken in de hoek. Slang met water. Iedereen badkleding overigens. Toen kwam mijn masseur. Nou...ik heb er nog pijn van. Het was bij elkaar maar 15 euro, maar nee echt waard was het het niet. Haren, kauwgom, brrrrr. De masseur was wel een nette, schone man, dat dan weer wel.

Toen nog even door Cusco gestruind, want je vindt er elke dag nieuwe straatjes, marktjes en winkeltjes. Ik ben omhoog geklomen naar de Christol Church. Mooi uitzicht en mooie straatje om doorheen te lopen. Hoorde ik muziek zat ik opeens in een instrumentenworkshop. De man op de foto speelde heel mooi, heb filmpje. Van die instrumenten zijn er maar 2 mannen in Peru die die maken.

's Avonds het concert van Gian Marco. Ik heb hele leuke filmpjes. Het was geen tingel tangel concertje van de plaatselijke hobbiest. Groots en professioneel aangepakt met veel politie en security, ehbo e.d. Een groot podium voor het kathedraal met camera's, hele scherpe videoschermen en zelfs drones. Hele goeie akoestiek/geluid. Het was er druk, vollop file, maar op 20.00u scharp stond ik bij de fontein en heb ik echt genoten. Mooie liedjes, hele goeie stem. Ik ben fan ;-) Er waren 45.000 mensen opaf gekomen. Toen ik daar zo stond met die mooie muziek op dat mooie plein was ik weer heel dankbaar. Dat ik dit toch maar mag meemaken aan het andere eind van de wereld. Ik denk dan altijd weer even aan mijn tattoo. Leef het leven, hier en nu. Je weet nooit hoe het loopt... Wees nederig, dankbaar en liefdevol. En geniet vooral. Make each day count.

Daarna naar de bar/dancing MAMA AFRICA. Mega druk, maar super gezellig!

Vanmorgen moest ik 7.50u gereed zijn voor pick up in het centrum voor de quad tour. Ik was er netjes 7.40u. En na 3x bellen werd ik om 9.00u opgehaald. Heb verdomme 1 uur en 20 minuten gestaan aan de stoeprand. Kon ook niet zitten want te smal en teveel auto's erlangs. Toen met de taxi naar een busje. Daarin ook weer 30 minuten stil staand zitten wachten. Toen ging ie rijden en moest ik weer in een andere auto. Uiteindelijk begon ik 10.45u aan de quadtour. Was wel aardig. Niet top. Mooie omgevings dat wel. Je moet je rijbewijs hebben, sterke armen en weinig angst. Omgeving was mooi, maar die helm was te goot en ik had eerst geen bril. Dat is heel hinderlijk met een enorm ruig, stoffig terrein en 40 km per uur. Slechte organisatie dus.

Net weer gebeld of ze ZEKER weten mij morgen om 9.50u komen ophalen voor Machu Pichu. Ik kan namelijk niet te laat zijn, want nog 1 1/2 uur met de bus en dan nog 1 1/2 uur met de trein. Alle briefings en pick ups waren tot nu toe FLINK te laat.

Help het me hopen. De man zei er echt te zijn 9.50u morgen....

Chao!

Reacties

Reacties

Mandy

Ik duim voor je!

Die papa

Heerlijk verhaal weer en echt prachtige foto. Ga voor je duimen dat je tour goed gaat. Dikke dikke kus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!