sterrenkinderen.reismee.nl

Dag 22 -24 de laatste dagen

Ik heb de engeltjes bedankt toen ik zaterdagochtend levend aan kwam om 5.30u in Cusco. Met de taxi snel naar huis, douchen (goddelijk!), inpakken en met de taxi weer door naar het vliegveld, want ik vloog zaterdagochtend naar Lima. De bedoeling was ’s middags een hop on hop off tourtje te doen en om 19.00u even de watershow te gaan zien. Maar ik was zo moe en zo beroerd, na een wandeling van 20 minuten ben ik bijna weer terug gekropen. Ik ben maar gewoon in bed gaan liggen. Was gelukkig een goed hostal met schone wc. Meer dan het bed en de wc heb ik niet gebruikt, want ik moest er om 3.00u weer uit, want ik vloog zondagochtend van Lima naar Miami. Daar had ik 5 kwartier overstap tijd. Veel onduidelijkheid (WEER) over mijn bagage, want heen hadden ze gezegd dat het doorgelabeld was en moest ik het toch ophalen in New York en nu zeiden ze dat weer, maar ik had in Miami echt geen tijd om ook nog bagage op te halen en opnieuw in te checken. Uiteindelijk er maar op gegokt en gezorgd dat ik iig net op tijd bij de gate was. Al die rijen. Controle hier, daar, nog een keer. Pffffff.

Toen weer 8 uur het vliegtuig in van Miami naar Londen. Daar moest ik maar liefst 5 uur wachten op mijn vlucht naar Amsterdam terwijl er ook al 3 eerder gingen. Heel frustrerend als je je kinderen zo graag wilt zien. Maar nadat ik het geluk had een extra security check te krijgen, alles open en eruit, kon ik eindelijk boarden voor Amsterdam. Goddank waren er genoeg toiletten op Miami en Londen, want die remmers deden nog vrij weinig. En toen eindelijk om 15.00u zette ik na een paar dagen reizen weer veilig voet op Hollandse bodem. Vol met indrukken, ervaringen, bijzondere momenten, mooie situaties, nieuwe vrienden en verzadigd van dankbaarheid dat ik dit mocht doen en het universum mij weer veilig en (semi) gezond bij mijn kindjes heeft terug gebracht.

Ondanks alle downs kan ik PERU enorm aanbevelen. Je kan het natuurlijk zo luxe maken als je zelf wilt. In Cusco zit ook gewoon een HILTON. Maar vanuit mijn situatie een top 5 aan tips:

1) Neem goede wandelschoenen mee. Niets in Zuid Peru is egaal.

2) Investeer in een goede outdoorrugzak.

3) Pin gelijk soles als je aankomt en wissel, zodat je constant kleingeld hebt voor bus en taxi.

4) Neem gewoon de plattegrond en ga lopen door het centrum van Cusco. Cusco is geweldig. Overdag en ’s nachts. Never a doll moment.

5) Ga ook zeker buiten Cusco kijken. Zuid Peru is prachtig!

Dit was mijn laatste reislog. Bedankt voor al jullie reactie op mijn reislogs, FB en app. Moe, vies en met een jetlag sluit ik voldaan af en ga ik de komende dagen volop van mijn kindjes genieten.

Chao!

Reacties

Reacties

Huda

Welcome home.. We hebben je echt gemist..
Rust lekker.. Bedankt voor je kaartje.. X

Die papa

Je vergeet puntje 6. Nooit meer zolang en naar zo'n land. In de Morgenster kunnen ze ook hulp gebruiken haha. Dikke dikke kus, ben zo blij dat je weer thuis bent

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!